8. SQL İfadesi Problemi (UPDATE deyiminde sözdizimi hatası)

Merhaba;

Bir arkadaşımın yaşadığı bir problemi aktarmak istiyorum. Birilerinin işine mutlaka yarayacaktır mutlaka. Öyle bir problem ki gözünüzün önündekini size gösteren çözümüyle şaşırtıcı olabiliyor.


Veri tabanında oluşturduğunuz veri alanlarının isimlerini verirken SQL ifadesinde anlamlı olan kelimeleri kullanırsanız, SQL ifadesi yazarken o veri sütununu gösterirken köşeli parantez [ ] içine almanız gerekiyor.

Arkadaşım, veri tabanında "NOT" isimli bir alan oluşturmuş ve UPDATE işlemi yapmak isterken aşağıdaki problem oluşuyordu:


UPDATE deyiminde sözdizimi hatası

Bu hatadan da hiç bir şey anlaşılmıyor gerçekten. Ama veri alanlarını incelediğimde bu hatayı gösterince gerçekten gözünün önünde olan çözümü göstermiş oldum.

Bence parantez ile de uğraşmayın, gerek yok. Ben "NOT" alanının adını "ACIKLAMA" yaptım geçtim. Problem çözüldü.

Dikkat etmenizi tavsiye ediyorum. 

Yorumlar

  1. Allah Senden razı olsun kardeşim 2 gündür uğraşıyorum "no"alanını "nu" olarak değiştirdim düzeldi kralsın :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Her türlü eleştiri, görüş, öneri, soru ve açıklamanızı yazmaktan çekinmeyin. (You might write in English, too)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bootstrap 4.1 Same Height Nav Tab Pane in Modal